poniedziałek, 5 marca 2018

Odkurzacz piorący- czyli gruntowne porządki

O tym, że kupiliśmy sofę pisałam we wcześniejszym poście. Zanim jednak wyglądała tak jak na zdjęciach musiałam ją porządnie wyczyścić.
Na początku prezentowała się tak:


Przygodę z czyszczeniem rozpoczęłam od odkurzenia mebla. Następnie za pomocą gąbki i środka do prania dywanów czyściłam sofę, a brudną pianę zbierałam ręcznikiem papierowym.






Niestety, po wyschnięciu okazało się, że są zacieki. Przewertowałam więc Internet i znalazłam odkurzacz piorący. Wypożyczenie sprzętu na 24 godziny to koszt 3500 Ft. Cena odkurzacza- 189 900 Ft. Szybka kalkulacja. Na gruntowne porządki raz w roku- nie kupię odkurzacza. Wersja wypożyczenia- rewelacja, tym bardziej, że zajmuje on dużo miejsca, a trzeba przecież go gdzieś schować.
Odkurzacz, którym pracowałam to:


Odkurzacz- petarda. Widząc takie efekty aż chciało się sprzątać.



Oczywiście na sofie nie poprzestałam. Wyczyściłam wszystkie tapicerowane meble, dywany, wykładziny i materace w naszym domu.
Dla porównania- wykładzina przed i po praniu:




Narożnik efekt przed i po:



Materace:





Porządki zajęły mi 2 dni. Nie pokazuję więcej zdjęć, bo tylko na tych widać największy efekt przed i po. W przypadku innych mebli  powinnam pokazać wodę, która służyła do prania. Tak wyglądało wiadro z wodą, po wypraniu- wydawało mi się czystej kanapy w salonie.


Już chyba wszystkie porządki, które można wykonać w mieszkaniu zimą, przy temperaturze poniżej 15 st. zrobiłam. Teraz czekam na ciepłe dni i prace w ogrodzie. Wiosno przybywaj!!!

3 komentarze:

  1. Wow, jaki efekt! Ja już od jakiegoś czasu odwlekam wiosenne porządki i chyba muszę przestać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zmotywował zakup sofy. Poza tym z dobrym sprzętem porządki to przyjemność. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, fantastycznie! też kiedyś wypożyczyłam profesjonalny odkurzacz piorący, ale w końcu kupiłam go na własność i używam kilka razy w roku, dzięki czemu na dywanach i meblach nie ma głębokich zabrudzeń :) serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń